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IT Support con ottima conoscenza della lingua inglese

venerdì 2 settembre 2011
Elan è una delle più importanti societa’ di consulenza per il reclutamento di personale per il settore informatico in Europa, con una rete di uffici in tutto il mondo e un fatturato annuo superiore a 450 milioni di euro. Rilevata da Manpower Inc. nel gennaio 2000, Elan è la società europea specializzata nel settore informatico del gruppo Manpower.

Per conoscerci meglio e per scoprire interessanti opportunità di crescita professionale visita il nostro sito www.elanit.it

Stiamo cercando per importante cliente un IT Support che verrà inserito in un contesto internazionale. Per questo motivo è richiesta l’ottima conoscenza della lingua inglese.

The Role

Reports to the IT Service Delivery Manager (based in the London office) and will work as part of the EU/Asia IT Support & Global IT Training teams.

Key IT Support tasks and responsibilities

-  Support the Microsoft Office 2003 suite, iManage and other legal software such as Elite and Big Hand digital dictation software.

-  Desktop, laptop, printer and server support.

-  Answer the telephone and deal with first/second line calls, providing desk-side assistance as

appropriate.

-  Floor walk to assist with and resolve IT issues (using remote control software where appropriate).

-  Log calls in the Help Desk call logging software to ensure incidents are escalated via the correct procedure and close calls when a satisfactory resolution has been achieved.

-  Responsible for establishing and maintaining contact with other IT Support Analysts in all offices to ensure that a cohesive approach is being adopted across the firm.

-  Build and support laptops, desktops, printers and remote devices such as Blackberrys.

-  Administer the hardware and software inventory; add/remove new joiners and leavers into the call

logging system and ensuring our records are kept fully up to date.

-  Correctly diagnose PC, laptop and printer hardware faults and liaise with 3rd party engineers. Repair calls should be carried out within reasonable time scales and monitored to resolution.

-  Inform the It Service Delivery Manager of any escalating support issues in order that they may be

resolved within reasonable time scales.

-  Provide desk side assistance as appropriate.

-  Work on projects as required.

-  Video conferencing system connections.

Technical Skills and experience in sector

-  Windows 2000 Professional and XP.

-  Experience of working in an Active Directory environment.

-  MS Office 2003 – Word (Advanced) Excel (Advanced) PowerPoint (Advanced).

-  Document Management System – iManage or similar.

-  Time Management/Recording (desired but not essential) – Elite or similar.

-  Understanding of networking, wireless networks, and remote user requirements.

-  Blackberries.

-  Email – Exchange/Outlook.

-  Compaq / HP PC hardware, HP Laser printers and Canon multifunction devices

-  Configuration of Laptops – IBM / Dell.

-  Correctly analyze and diagnose PC, Printer and Laptop faults

-  Law firm specific applications – Hot Docs, TM Forms, Number Cruncher, Elite.

Tipologia contrattuale: Tempo indeterminato

Prima di rispondere alle offerte di lavoro è necessario leggere attentamente l’Informativa sulla privacy che si trova sul sito www.elanit.it nel percorso “Candidato/Privacy Policy”.

L'invio del cv comportera' piena accettazione di quanto ivi riportato.

La ricerca è rivolta ai candidati di ambo i sessi (L.903/77). Il servizio è gratuito."



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